fredag 1 april 2011

On my way home

Tjenixen!
Sitter just nu i bussen påväg hem till kära Njutånger! Och jag längtar hem så häääääääär mycket! Ska bli skönt att åka hem istället för att bara vara ensam i lägenheten och känna sig som en fånge som blivit inlåst och som bara får äta te, halstabletter och Ipren. Man blir ju automatiskt piggare och gladare av att åka hem :)
Första gången på väldigt länge som jag åker buss hem, men inte klagar jag, känns skönt att slippa köra bil, vilket även medför att jag kan sova och även passa på att uppdatera omvärlden med lite onödig fakta! ;)

Annars så är väl tillståndet lite sådär.. Febern har dock lagt sig hyfsat! (y) Känner mig fortfarande som en tant som inte kan röra sig riktigt, har fruktansvärt ont i hela kroppen och så fort jag gör nått blir jag trött och halvt yr! :(
Chanserna att kunna tävla i Bruks Deluxe nästa helg är minimala, men att åka dit är ändå ett måste! Kanske släpar med mig brorsan någon dag innan helgen och åket dit och steker och lever livet! Om bara solen glassar på rejält så kan den där helgen bli den bästa på hela året. Kärlek till underbara Bruksvallarna!

För övrigt har det varit tråkigt den här veckan, det roligaste som hänt är väl att jag har gått och handlat på Konsum.. Ja ni hör ju själva vilken rolig vecka med tanke på vad vi brukar kunna ha roligt! Fast att hänga på Konsum brukar ju ändå vara en av dom vanligaste grejerna vi gör , men det gäller ju ha det rätta gänget med sig för att det ska va nå att hänga i julgranen ;)
Den här veckan har jag även kollat på lite utbildningar efter gymnasiet. Har länge kollat på nått lite mer vågade ställen, typ som utomlands där jag samtidigt kan träna, och har denna vecka faktiskt hittat en grej som verkar skit rolig, och det ligger i USA. ;) Det värsta (både negativt och positivt) är att den kursen eller vad man säger börjar till hösten. Har pratat med nån gubbe där borta, (på engelska ;)) och han skulle fixa så jag får komma och hälsa på på skolan om jag ville, redan direkt efter påsklovet, får väl se hur det blir med ledigheten då, har ju inte allt för många dagar kvar att ta ut.
Måste prata med SYVen nästa vecka, och även tränarna. Ingen vet ännu men ska väl berätta för mamma och pappa när jag kommer hem i helgen om dom nu inte hinner läsa detta innan jag kommer hem. Kan inte fatta att jag kanske vill flytta till USA om bara ungefär 4 månader. Men det lät verkligen skit spännande och man måste ju passa på att utforska världen innan det är försent, man lever ju bara en gång, så jag funderar starkt i dom banorna nu, men det som gör mig lite tveksam är väl att jag kommer sakna mina favoriter Anna och Eve, men som sagt, ännu är det bara en tanke (som dock är på god väg)

Nu ska jag lyssna på musik och kanske sova en sväng.
Ha det bra, hörs häääj!
/VB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar