torsdag 22 september 2011

Jag gillar hockey, hockey gillar JAG!

OKEJ, jag ska inte överdriva klart att genom åren har man varit på en hel del hockey matcher/ träningar frivilligt och mindre frivilligt! Man har suttit i soffan och sett på tv:n då plötsligt familjen kommer och ska se hockey! Då har man som inte så mkt att säga till om..
Det är också klart att jag gärna hade velat åkt direkt hem efter en träning utan att behöva vänta på bror eller syster..Men ju mer tiden går så inser jag att hockey är ju som ändå lite roligt!! Jag gillar själv att spela även fast jag helt klart är sämst i syskonskaran! Har många kvällar på den tiden jag bodde hemma kört mycket gricker med bror!! Dom har försökt lära mig skjuta en puck men FAN vad svårt det är att få upp puckEN i luften å sedan ska man träffa mål också...
Det är som en groda utan ben... HOPPLÖST!
Taggar redan till den årliga Julmatchen hemma på vår egen tomt då grannarna i kring kommer och dammar av skridskorna, en match där de flesta regler är tillåtna.. Som att tackla ner mig för slänten eller dylikt är helt OK!
Det jag ville säga är att igår va jag på årets första hockey match för min del Sollefteå mot Östersund. Inga storlag direkt men de va helt klart godkänd hockey! Lite mycket tjafs för min smak, men då är det ju bara att kolla bort.. Bråk är bland det värsta jag vet! Onödigt!!

Idag har jag haft träning gick väl inge vidare för min del, men det gör inget! Till lunch va det FISK! bläääääää... Sedan en evig väntan på middagen blev bland annat lite OC och filmteknik. Därefter den efterlängtade middagen som bestod av nå äckligt kött som va strimlat i äckligt smala bitar, potatis som om jag inte redan hade ätit nog av potatis idag! Och sist men inte minst Brunsås som innehöll ansjovis, tack men neeej TACK! Idag har det blivit Potatis å macker inte helt optimalt, men att tvinga i sig Fisk och annat dylikt skit är O optimalt!! Men nu talar jag för mig själv, folk tycker säkert om maten som var idag och det är ju bra att alla inte tycker lika för hur skulle det se ut...
Efter det blev det en sväng ner på "stor" stan Sollefteå. Där inhandlades ett par svarta strumpbyxor, ja jag är i behov av dom! Sedan kilade jag förbi coop på hemvägen och fixade lite gotta till kvällen som spenderats i min säng tittandes på OC, jag är på 18 avsnittet på 2 säsongen nu :)) Wihoo
Nä nu ska jag sova å vakna pigg imorgon å träna sedan blir det Övik med Agge å Sara med bland annat paradisbadet på söndag!! Meeee like, sovsött alla fina läsare// Anna ST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar