torsdag 1 september 2011

Vad hände?

Jajemensan! Nu har jag slappat till för mycket med bloggandet, men lovar att det ska bli en förbättring!
Skolan har rullat igång sakta med säkert. Kämpar på med engelskan som kommer bli min död.. Tur vi har valt till nån hantverkskurs som kommer göra så jag överlever :D Jag & Anna har börjat smidigt lite planer på projektarbetet och vi är på god väg känns det som :)
 Annars har det väl inte hänt så mycket mer roligt i denna stad..

Gårdagen var en sån där dag som alla egentligen ska uppleva men som inte riktigt blev som alltid annars.. Trist att folk ska ta det på så stort allvar för en hyfsat så rolig grej ändå..Tråkigt att folk tydligen känner sig kränkta. Fast just nu är det vi andra som känner oss kränkta, men det är det väl ingen som tänker på?...
Tycker det är så tråkigt att det ska bli skidgyms största krig någonsin efter bara cirka 1-1,5 vecka i skolan. Känner sig inte direkt välkommen tillbaka med glädje. Men men, det är väl bara att bita i det sura äpplet även fast det som förstörts är så jävla fel enligt alla, utom nån enstaka.. Förjävligt att några slags förebilder ska göra sin egna version av det hela och tolka som att det är en fruktansvärd grej, men istället som många tyckte skulle bli roligt. Och sen komma och säga att vi har utpressat dom, det är fel!! Man kan ju undra vilka som har blivit utpressad egentligen som idag var tvungen att svara ja på en fråga som egentligen ingen hade velat svara ja på, annars hade vi aldrig kommit därifrån... Men det kanske är okej?
Jag, och jag vet att många, många andra tycker det är fruktansvärt onödigt att lägga ner så himla mycket tid på! Alla har gjort samma sak, så ja, vi vet hur det är. Men om vi bara hade tyckt det var det hemskaste vi någonsin gjort så  hade vi aldrig tvingat nån annan. I efterhand så tycker man faktiskt att det är ganska roligt ändå.. Tråkigt för ettorna att dom aldrig kommer få känna de!
Många är fruktansvärt besviken och det gör ju inte saken bättre av att vi får höra att nån hotar med att polisanmäla hela skiten... herregud!

Dagens låttips som jag tycker passar in och som man måste lyssna på: Vart jag mig i världen vänder av Den Svenska Björnstammen

Nu ska jag iväg och tvätta bilen. Ha det kung!
/V


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar