onsdag 29 februari 2012

Summa sumarum!

Godmorgon folket!
Helt sjukt gick upp 1h förtidigt, när jag väl va påväg ut från läggan ringer veckaraklockan på mobilen å inte förns då inser jag att kl bara va 8 a ;) aja nu blir det chill innan det bär av mot skolan :)
Mitt Jvm i finland har varit riktigt kul dock funkade inte skyttet såå nå bra placeringar blev det inte! Men det e inte så mycket att göra åt, åkningen kändes bättre och bättre ju mer jag träna och tävla så det är ju positivt ;)
Resan dit och hem har varit lång, så nu är det skönt att vara i Sollefteå sova i en skön säng är det bästa (Y)
Veckans händelse va när vi äldre juniorer skulle göra ett uppträdande för vi förlorade en tävlingt mot ledarna!
Då kom vi på den smarta iden om att långberg fyllde 36 år, så vi köpte tårta en lite present och bestämde oss för att sjunga ja må du leva fast på finska!
Simon Hallström som bommat mest fick ett straff att fixa fram texten vi skulle sjunga ( Han skulle gå ner och frågan han som ägde stället, som är Finsk)
Han kom tillbaka med en lapp med 4 meningar på som vi skulle sjunga 2 gånger.
Vi övade och övade efter ett tag bestämde vi oss för å få det överstökat!
Vi fixa det gallant förutom att Calle ( våran ledare som också kan Finska) sa att det inte va ett enda rätt ord... Då sa vi alla typ i kör att det va gubben som ägde stället som skrivit ner låten..
Calle snabb som han är fråga direkt och han har då inte skrivit någon låt till oss..
-Då säger simon, jag hitta han inte så jag skrev den själv xD hahahahahhahahhahaha
Det va veckans händelse fyfan va vi skratta ;)

På prisutdelningen för stafetterna hade vi lite tråkigt och började att vika papper som det stod va som skulle hända under kvällen, allt slutade med att alla kastade flygplan! såååå himla kul vakterna blev lite sur efter ett tag men det skiter man väl i ;)
Nu lite bilder har dock inte så många men men


Några av de Svenska laget ( Snodde bilden av Ingela :S)


Påväg dit!


Sömntuter 


Grabbarna GRUS!!!!!


Utsikten där vi bodde ;) 


Killarna på Pallen, otroligt bra!!


Okej jag veta att den är sne men orkar inte vända den!
Iaf Brudarna när dom får sitt JVM SILVER!!


Grabbarna får Silvret!



Part 2 av inlägget! Vi firade Evelina och Sofia för deras fina insatser på jvm i längd!
Blåste upp cirkus 180 ballonger, det kan aldrig bli för mycket ;) 






Yeeeah!


Carro :D


Fin medalherna dom fått med sig hem :) duktig dom.


Mina två söta filurer också :)) 



Wihhhhho grymma Brudar, Jvm stafett längd!

nu måste jag springa till skolan // Anna ST


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar