torsdag 23 september 2010

Tjollahopp



Jag lever men det är knappt... Imorrse pallrade jag mig ut på äventyr 06:45 gick starten av min egen multisport. Eller det va ju bara löpning. Jag skulle köra max 4 timmar... Men om jag inte sprungit fel på en timme hade det bara tagit 3,40 så då va det lika bra.
Efter övergård kommer man ner till vägen där tåget går över. Nipleden svänger in i skogen på en smal grusväg. Efter ett tag tycker jag att markeringarna inte varit på sisådär 10 min. Men det skiter man väl i.. Det va ju en grusväg inte så svårt att springa rätt!!! tänkte jag..
Till slut kom jag till ett hus. Först då insåg jag att jag sprungit fel.. Tänkte att jag skulle borssa ner till vattnet men det va ju ett stup:/ så jag borchade uppåt istället.
Hörde en hund skällde, började kuta och tillslut va jag på tågrälsen. Den följde jag en bra bit.
Va som liksom kossor i vägen om man så säg. Man har väl lite respekt för dom som är större ;)
Till slut börjar det låta nå kopiöst. Kollade upp och ser ett tåg en bit bort. Då va det bara att kuta upp för slänt kanten då. Ville ju inte bli överkörd :O
Efter att tåget susat förbi lyfter jag blicken och ser med egna ögon asfaltsvägen. Vilken lättnad.
Dock hade jag kommit lite fel. Frågade en tjej som va ute och gick vart jag var då sa hon att jag hade 4 km till Långsele. Och där sedan 10 km till Sollefteå.
Då tappade jag hoppet ett litet tag. För jag hade ju varit ute i 3 timmar redan..............
Det va bara att vända men nu följde jag asfaltsvägen tills jag kom tillbaka till övergård svänger in på grusvägen/stigen och inser att 10 meter in är en skylt som pekar vänster vilket jag missade..
Nu var jag på rätt spår igen och det va bara att bita ihop. Hårt bet jag kan jag lova!!!!
Men pallrade mig till skolan efter många om och män på tiden 4 timmar och 40 min..

Till Lunch blev det FISK!!!!!!! eller rättare sagt potatis och pizza sallad.
Sedan va jag så slut att jag inte Orkade gå på lektioner va lite lätt funktionär i början på den riktiga Multisporten istället.

Sedan drog jag med bussen HEM HEM till kära Stavre BY, Ljustorp, Timrå you know..
Serverat lite mat till hungriga Golfare :P också
Nu har jag hätt in bilder från mobilen, så här kommer några smakprov;)



Nu är det HÖST!! Vinter närmar sig med storm steg :)


Yeah ;)





Trött Efter ett hårt besked att dom stängde halv 5 istället för 5 :(






BIO, dock inte den filmen ..


Smart*3


:)


Sista lag iväg plockade placeringar ;)


Måndags mys om det så är det sista jag GÖR :) <3>


Hälsingland Go å Glad kexchoklad *2 =)


Fin utsikt från passet idag. Taget i farten självklart :P





PUSS Å KRAM // anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar