tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen


Idag som idag är det fettisdagen som vi längtat länge efter. Hoppas mamma köper hem några stora och goda ;)
Just nu ligger man och steker i solen som lyser in på sängen, ganska chill. Ska snart ta på mig skidorna och åka en sväng i det fina vädret. En dag som denna kan man inte klaga på att vara skidåkare! :)

Kingen!
Senaste dagarna har jag kollat på skidåkning, Vasaloppet! :D RIKTIGT imponerande av Jörgen att kamma hem vinsten efter att ha legat så långt efter. Man kunna ju inte direkt sitta still där på slutet. Lite stolt blev man ju, och pappsen blev nog ganska nöjd också när reklamen får vara med i tidningar och tv och allt sånt där ;)  Ett stort Grattis! :)

Pappa har även anlänt hem från Norge där han tillbringat några fina dagar under VM. Är ju inte alls avundsjuk. Man kan nog inte ens tänka sig hur stämningen var där borta. Norge vann medaljligan och Sverige kom på en fin andra plats. Såklart att Norge ska vinna mest när det är på hemma plan. Och kungarna av mästerskapet är nog ändå dessa två filurer:

 
Tycker att det är lite mycket gnäll på Northug. Men det är väl bara för att folk är avundsjuk! Inget snack om att han är grym!!!
Hörde igår att nån reporter lämnat över nå papper till Northug om att bli svensk medborgare, i så fall kunde bara han skriva på där nere. Skön kille! ;)  Tror nog dock att det är det sista Petter skulle gå med på ;)

Nädu, det här går inte. Nu måste jag ut och åka skidor och bättra på brännan lite, för att sedan dega ner i soffan och kolla på skidskytte VM.
Ikväll blir det massage hos en massör, är skapligt nervös och gruvar mig som f*n för jag vet hur fruktansvärt det kommer bli. Inte skönt för fem öre, men är väl bara att bita ihop och hoppas på att nått bli bättre, för så här kan jag inte ha!
Ha det bäst och lev livet medans ni kan! :)
/VB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar