fredag 4 mars 2011

LOV!


ÄNTLIGEN har vi fått det vi lääänge längtat efter, nämligen lov! 
Känns skönt att bara vara ett tag och slippa alla måsten i skolan! Men det som är lite konstigt är att man ändå saknar skolan när man inte är där... :p

Igår var det kämpigt att ta sig upp ur sängen. Efter ryggknäckningen i onsdags var det nästan omöjligt att komma upp ur sängen och hur man än låg så brann det till i ryggen. Men väl uppe på benen så gick det ändå hyfsat bra ändå. Idag är det dock bättre trots en kväll med klackskor igår. Hoppas på att det blir bra nån gång, är skapligt knäckande att inte kunna träna som vanligt.. :(

Igår var det ju som sagt bal. Spenderade kvällen på Appelbergs med ett fåtal människor. Innan balen var jag på Trudes och fixade frippan och i morse när jag tog ur uppsättningen hade jag 43 hårnålar i håret, skapligt många.
Efter det kom mamma, mormor och farmor och hälsade på. Trevligt, trevligt!
Drog sedan ner på balen och knäppte kort och åt middag. Duktig som vi skidisar är så drog vi hem ganska tidigt. Var nog det bästa med tanke på att ryggen inte riktigt gillade att bära den tunga klänningen och ha klackskor på fötterna.

Idag har jag chillat på skolan, ätit korv med bröd till lunch, jippiiie, vallat skidor, kollat på herrarnas stafett på VM där Sverige kom 2:a och Norge kammade hem vinsten med Northug på sista sträckan. Tycker han är riktigt grym även fast det kanske va lite väl att göra en stoppsladd alldeles innan mållinjen och sen sakta med säkert kliva över. Han är ändå en väääldigt smart och grym skidåkare i mina ögon! :)

Nu har jag anlänt med "vita" faran , som just nu är brun/grå , hem till Njutånger.
Har just ätit tacos och snart blir det efterrätt och fredagsmys med mamma. Och vi är inte alls avundsjuk på pappa som just nu är i Norge på VM, nej nej, inte alls!...
Ha en fin kväll ;)
/VB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar