måndag 21 november 2011

Rörmokare ÄR inte ett YRKE för mig!

Jajamän, ingen träning idag, haft en Engelska lektion, uträttat några ärenden på stan och juste får inte glömma städat skidskytte bussen, rena rama slaveriet enligt MIG!
Efter den utsöka middagen på skolan som innehöll gelè kyckling, Nej jag ska inte klaga det va "gott"!
Så har jag Patty och Agnes bakat lussekatter och i väntan på att dom skulle jäsa gjorde vi negerbollar som det så fint heter på Svenska!
När allt var klart blev det mysfika med glögg å allt! mumms (:

Lussebulle bakning (: 
Söt Patty!


Nu den senaste timmen har jag ägnat åt att testat yrket RÖRMOKARE! Med det menar jag inte att jag hade stopp i toan utan i mitt handfat. Eller ska jag vara ärlig har jag säkert haft det kanske i 3 veckor men har som inte tagit som tag i saken! Så nu hade det ju hunnit mummsa till sig ännu mer antar jag.........
På med plast handskarna och på det bara!
Skruva isär allt ihop, vilken syn, inte det minsta fin, vilken lukt inte det minsta gott :/  Kan ju berätta vad mina fina rör innehöll, hår, mögel, tandkrämsdoft som tillsammans hed grott ihop sig till en fin sörja....
Å det var inte bara stopp på ett ställe om jag säger så, man börjar ju fundera på när någon gjorde rent där senast! De va inte igår iaf.
Jag ska inte bli rörmokare det är en sak som är säkert, att hålla mig från att spy idag va fan otroligt!
Nu är iallafall allt rent som bara den använde mig av en halv lite ajax som man ska spä ut men det sket jag i, ger ju ingen effekt då! Sedan avslutade jag med att offra en hel del handsprit!
Så nu är det renare än någonsin, klara tillslut att få ihop allt också! FAST jag kan erkänna att det tog sin tid ;)
Är lite stolt över mig själv så stolt att nästa gång ska någon annan få den stora äran att göra rent!
Få väl skaffa mig en händig pöjk så är dom här problemen som bortblåst!!

Aldrig mer!

Kan ju även bju på några fina bilder som togs påväg till Östersund!



I Östersund!


Detta var allt jag hade för denna gången, på återseende // Anna ST (rörmokarN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar