tisdag 22 februari 2011

Panik plugg, jag mår dåligt!!

Ingen bra kväll ikväll har suttit å plugga i flera flera timmar och vad har jag lärt mig?
Om det är nått som inte är rätt vist så är de väl dehär :( man ska ha prov på långa ord på latin och lära sig muskelns uppkomst och fäste och dess funktion..
Problemet jag har är att jag inte kan lära mig långa ord så jag måste förknippa det med saker och ting för att på något sätt ha en möjlighet att komma ihåg, sedan är ju inte saken bättre för att det är 18 stycken konstiga ord jag ska memorera och också skilja på... 
Just nu blandar jag bara ihop allt och det jag skrev för 10 sekunder sedan är som bortblåst:( Det hära tar för mycket av min ork!! Jag mår dåligt helt enkelt! Jag gillar inte presstations krav det räcker väl med att jag försökt för meningen med livet är inte att kunna 18 muskler på latin och inte ens veta vad dom heter på Svenska och sedan blanda ihop dess ursprung och fäste och funktion för att skriva ett prov på 30min och förhoppningsvis få G och sedan glömma allt lika fort.. Det är ett bra sätt att lära ut på verkligen, då anser jag att man inte behöver göra prov det ger ju inge positivt, stress å slit.. nää
Nu ska jag sova för imorgon kliva upp tidigare och hoppa min sovmorgon för att försöka förstå ;(
Livet är inte lätt, å skolan gör de faaan inte lättare GONATT gott folk// anna st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar