lördag 17 december 2011

en vacka kvar till Julafton



Nu inväntar jag att skidorna ska bli klar på tv:n så att vi kan gå ner på stan,( storstan Sollefteå) och kanske inhandla en och annan julklapp :) Få se vilka som varit snäll i år ;)
Har faktiskt inte så många kvar pappa, en av bröderna och säkert nån fler!
Mysigt det ska bli att åka hem och fira Jul sticker ju redan på tisdagen för på onsdag fyller jag och mamma år :)
jag 19 dårå och mamma 51 vilket betyder att vi fyller 70 år, inte alla som fyller samma dag som sin mamma att fira sin födelsedag tillsamman kan ju inte bli bättre :D
Igår åkte jag och grabbsen 3 timmar och efter det blev det kolla teknik med långan!
På kvällen planerade vi Tacos men för mig och sara blev det lite annat då vi skulle få igång hennes bil som har stått i 2 veckor... Snöig och vägra starta..
Jag som är modig i sånna här kris situationer började knacka dörr på vallåkers. Ska det va så svårt att ha startkablar ? ;)
Till slut haffa jag en gubbe med koll som kunde hjälpa och en gubbe med startkablar.
Efter många om och men så va bilen igån och sara helt skrajsen! En annan var ju ganska lugn, man är ju ruti på det här med bilar ! Ska bli bilmekaniker när jag blir stor, not!

Slutligen hamna vi på surf där vi skulle äta tacos men först skulle vi få till det där emd motorvärmaren ;)
nä nu måste jag gå....
Berättar mer sedan, vi fick iaf våran Tacos till slut och idag har jag haft sovmorgon ställde klockan på 11 och då vaknade jag ;) älskar att sova :)
herrå // anna st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar