måndag 5 december 2011

On Monday Morning!

07:00 Styrka i gympasalen på GB! skönt å få det gjort men att vakna med panik och inse att man försovit då menar jag inte försovit sig så att man missar ut precis så man hinner men måste stressa ihjäl sig en aning äta frukost i hallen samtidigt som man tar på sig kläder och sedan lämna disken innanför dörren, sån är Jag!
Allt för att inte missa en träning skulle få så fruktansvärt dåligt samvete.. Sedan gillar jag ju och träna eftersom det är typ det ända jag gör som har någon riktig mening! Så det är värt lite stress iaf ;)
Men det skulle vara bra om jag lärde mig att kliva upp på morgonen även fast jag är själv, på läger och tävlingar då är det inge problem men när jag ska kliva upp helt helt själv så är det tammmeFAN hopplöst.
Älskar att sitta vaken på kvällen oftast för att jag inte kan somna men brukar även komma på sånt som jag missat typ skriva blogg och lyssna på musik tiden rinner iväg......
På morgonen vill jag helst egentligen sova så länge som möjligt och när klockan ringer förr i tiden så hädde jag den på snooooos som det så fint heter! Nu förtiden har jag lärt mig vart stänga av knappen är och trotts mina tre alarm varje morgon kan det vara svårt att ta sig upp!
I 18 års present av mina bästa brudar fick jag just en väckarklocka en riktigt hemsk en nu för tiden har jag lärt mig att inte använda den, den är för jobbig och så väcker den ju hela huset och det vill vi ju INTE!
Men detta med att ha svårt att kliva upp på morgonen är något som jag har haft problem med sedan barnsben älskar när man missa bussen till skolan!!! Då fick man ju sova ut, går ju bara en buss om dan man bor ju i BORSCHEN som detså fint heter ;) '
Slut snackat åter till dagen!
Haft en Engelska lektion jo jag försöker mig på det trots att läraren hatar mig för att jag är dålig, men det är inte något jag rår för! Hennes problem att jag tycker det är värdelöst och tråkigt! Just nu ser vi en film från jadu jag vet inte när.. Men rutiner är ju till för att följas, den ända jag tycker synd om är ju henne hon har ju säkert sätt samma film flera gånger!
Resten av dagen har vi tillbringat på Syslöjden och jobbat med vårat projektarbete! Nu är vi fett TAGGAD ska ni veta! Tryckt massa kökshhanduckar som jag bara älskar blev supernöjd med dom helt Otroligt! Då ska tillläggas att jag hade suttit och sytt en kant till 40 stycken och även sytt fast upphängning uggla till 40 stycken så var nog bara glad att få göra något annat också ;)

Väl efter en heldag där skulle vi dra och käka middag och vipps så va det ingen middag så vi for och leta lite grejs vi skulle ha innan vi slutligen stod på coop för den dagliga cooprunan! Idag blev det cooops egna pannkakor och grädde och som grädde på mosen även sylt! jajamän vi slog på STORT.
Hela kvällen har vi tillbringat med att göra tvålar i med olika färger, former och lukt! Riktig stolt över mig och Brink idag! vad vi hunnit med myckeT!


Nu ska jag ta mitt pick och pack och gå å borsta tänderna men första ska jag berätta dagens klart BÄSTA händelseN! Jag har äntligen fått två par skider och Nej, det är inte Sveriges Fischer gubbar som hört av sig till mig, dom är ju helt klart hopplös!
Så det är Kari med Kollen som hjälpt mig att fixa fram två par nya skidor, när han var på världscupen i Östersund! Vissa kan man ju lita på (: Stort TACK!
Och en annan mycket bra händelse är att jag idag har anmält mig till Söndagens tävling i Längd cupen som går i Östersund! 5 km fristil, kan bli kul om bena är med mig :)
Är fortfarande inte bestämt var skidskytte tävlingarna blir eller om dom blir hoppas på Östersund jaa annars blir det ingen längdtävling och får inte köra tre tävlingar heller men det är klart jag ska hålla diskussionen vid liv i några dagar till innan jag ger mig! :P

Så nu tackar jag för mig och önskar er en fortsatt nice kväll själv ska jag drömma om blodprovet!
sweeeet dreams allihopa // Anna ST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar