tisdag 27 december 2011

Julen har blåst förbi

Hejsanhoppsan!
Nu är julen slut. Den försvinner alltid lika fort vilket är tråkigt men om man är nöjd med sina julklappar så gör det ju faktiskt inget ;)
På julafton blev det som vanligt. Gröt på morgonen, skidåkning, åka till farmor och kolla på Kalle Anka och sedan äta där, och då menar jag verkligen äta, tills man nästan spyr, träffa tomten (som inte kom i år) och sedan är vi där hela kvällen bara :)

Juldagen blev också som vanligt. Vartannat år är vi här hemma och vartannat är vi hos kusinerna, och är med mammas släkt. Åt mycket god mat och utsökt fördrink som jag och pappa mixtrade ihop. (Y)
Tomten kom inte idag heller, fast fick våra julklappar ändå :)
Sedan blev det den årliga badtunnebadningen ;) dock var jag bara publik i år.

Det var i alla fall en mycket rolig jul med många fina paket och god mat! :)
Här kommer några bilder: 


Paket :)

Mammas fina dukning ;)

Juldrink.

Min nya tröja. Petter Northug!

Lite presenter :)

Alla mina smycken jag fick. Årets julklapp var nog armband. Fick 5 stycken ;)

Tjabbatjenahallå!
Fin,fina grejer.
Bland de bästa presenterna var ju en OnePiece som inte har kommit än, för det blev nå himla knas med frakten. Men den kommer väl så småningom :)

Igår var det strömlöst här i ungefär ett dygn. Riktigt jobbigt och även väldigt läskigt.
Åkte upp och åkte skidor i skogen och det låg hur många som helst träd på vägen. Höll även på att krocka med ett träd :o
När vi kom hem blev det till att tända ljus. Man känner sig handikappad när inte spisen funkar, värmen, lysena, tvn, internet, ja allting. Man blev riktigt rastlös så jag gick och la mig och sov vid typ 8. Haha!
Men i natt så började det funka igen. Dock så blåste det nått så enormt i natt igen och spöregnade, men nu har det lugnat sig. Gillar inte när det knakar i huset och smäller i skogen :(

Bästa kompisen igår ;)

Nä nu ska jag avrunda detta långa inlägg och kanske dra mig in mot stan på mellandagsrea ;)
Ha det fint! /Vickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar